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경제기사 영어요약

40. AI 비서의 잠재적 문제점/Siri Shortcuts And Google Assistant Shortcuts Reveal The Futu

by Just J.S. 2020. 9. 8.

https://www.forbes.com/sites/johnkoetsier/2020/09/02/siri-shortcuts-and-google-assistant-shortcuts-reveal-the-future-and-danger-of-smart-ai-assistants/?ss=ai#66b230006976

 

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Sep 2, 2020 by John Koetsier

Jinny 요약
Apple and Google are rolling out shortcuts for AI-driven smart assistants.

In doing so, they’re both showing us the near future power of AI-driven smart assistants. On the technical level, developers are putting hooks into apps that AI assistants like Siri and Google Assistant can activate.

The challenge is that it’s not just about technology. It’s also about brands and customers. The tough question for a brand is: how much of that product experience do you open up to AI assistants?

Ultimately, smart AI assistants will have to do more and more. Consumers will demand it. But how we get there, and how brands enable, allow, and ensure that they still maintain a relationship with their customers, all remain to be seen.

Julie 요약

Apple Siri Shortcuts and Google Assistant Shortcuts are getting much smarter and more pervasive. AI-driven smart assistants will suggest based on the user's routine and Shortcuts apps will tie user's multiple actions in multiple apps together.

However, there exists vulnerability in apps. It’s not just about technology and user experience, but it is about brands and customers. The tough question for a brand is: how much of that product experience do you open up to AI assistants? Too much, and you’re never in the picture, as the assistant always mediates access to your products for customers. That makes you more vulnerable to commodification, while more value accrues to Apple or Google or Amazon.

AI assistants might alienate brands with customers by not opening the app and allowing people to connect with the brands directly, questions might arise about revenue-sharing, Commissions, even payment processing.

AI assistants will improve their functions more as consumers will demand it more. But how we get there, and how brands enable, allow, and ensure that they still maintain a relationship with their customers, all remain to be seen.

 

Julie 요약 번역 (구글번역, 파파고 번역 활용)


Apple Siri Shortcuts 및 Google Assistant Shortcuts가 훨씬 더 똑똑해지고 널리 보급되고 있습니다. 인공지능(AI) 기반 스마트 비서는 사용자의 일상적인 루틴(Routine)을 기반으로 제안하고, 바로 가기 앱은 여러 앱에서 사용자의 여러 작업을 함께 연결합니다.

그러나 앱에는 취약점이 있습니다. 단순히 기술과 사용자 경험에 관한 것이 아니라 브랜드와 고객에 관한 것입니다. 브랜드로서 어려운 질문은, AI 비서에게 제품 경험을 얼마나 개방하느냐입니다. 너무 많이 개방할 경우, AI 비서가 항상 고객을 위해 브랜드에 대한 접근을 중재하기 때문에 고객에 접근하기 어렵습니다. 따라서 고객은 상품화에 더 취약해지고, Apple, Google 또는 Amazon에 더 많은 가치가 발생합니다.

AI 비서는 앱을 열지 않고 사람들이 브랜드와 직접 연결되도록함으로써 고객과 브랜드를 소외시킬 수 있으며, 수수료, 결재 처리 등 수익 공유에 대한 의문이 생길 수 있습니다. 

소비자가 더 많이 요구할수록 AI 비서는 기능이 더 좋아질 것입니다. 그러나 우리가 어떻게 그곳에 도달하는지, 그리고 브랜드가 어떻게 그들의 고객들과 관계를 유지하고, 허용하고, 그리고 확실히 유지하도록 하는지는, 모두 두고 볼 일입니다.

 

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