https://www.forbes.com/sites/gracechung/2020/10/14/agency-behind-k-pop-phenomenon-bts-goes-public-in-blockbuster-ipo-and-mints-new-billionaire/#6f778cf4295b
Julie 요약 한글번역
방탄소년단 소속사 빅히트엔터테인먼트가 기업공개(IPO)에 나섰다. 빅히트의 주식은 목요일에 거래가 시작되었고 설립자인 방시혁은 한국의 새로운 억만장자가 되었다.
방탄소년단은 2010년 방씨와 함께 시작해 K팝의 가장 인기 있는 보이밴드가 되었다. 2018년, 앨범 Love Yourself: Tear는 빌보드 200에서 1위를 차지했고, 미국 순위 1위에 오른 최초의 한국 앨범이 되었다. 다음 해, 7인조 밴드는 같은 리스트에서 3개의 앨범이 1위를 차지했고, 25년 전 비틀즈가 아카이브 트랙을 발표한 이후 처음으로 이 업적을 달성한 밴드가 되었다.
BTS의 세계적인 성공 덕분에, 빅히트는 현재 "빅 3"로 알려진 K-팝 기획사 SM, YG, JYP 엔터테인먼트를 제치고 2019년에 5억 7백만 달러 매출, 6천 3백만 달러의 순이익을 올린 한국의 가장 수익성이 좋은 연예 기획사가 되었다.
빅히트의 초대형 상장이 코로나바이러스 유행 속에서 이뤄졌다. 주요 수익원인 라이브 이벤트가 어려워진 만큼 그 모멘텀을 지탱하는 데 어려움이 있을 것이다.
Julie 요약
Big Hit Entertainment, BTS agency, went public with an IPO. The company's shares began trading on Thursday, making its founder, Bang Shi-hyuk, South Korea’s newest billionaire.
BTS started with Bang in 2010 and became K-pop’s most popular boy band. In 2018, the band’s album, Love Yourself: Tear topped the Billboard 200, the first Korean album to sit atop the U.S. ranking. The following year, the seven-member act scored three No. 1 albums on the same list—the first band to achieve the feat since the Beatles released their archive tracks 25 years ago.
Thanks to the band’s worldwide success, Big Hit is now South Korea’s most profitable entertainment agency reaping $63 million in net profit on $507 million of revenue in 2019, besting K-pop agency incumbents SM, YG and JYP Entertainment, known as the "Big Three".
Big Hit's mega listing has taken place amid coronavirus pandemic. As live events, a major revenue driver, remain at a standstill sustaining that momentum will be challenging.
Jinny 요약
Big Hit Entertainment, the agency behind BTS, K-pop’s most popular boy band, raised 963 billion won ($840 million) from 7.13 million newly issued shares. The company's shares began trading on Thursday, making its founder, Bang Shi-hyuk, South Korea’s newest billionaire.
Thanks to the band’s worldwide success, Big Hit is now South Korea’s most profitable entertainment agency reaping $63 million in net profit on $507 million of revenue in 2019.
From 2016 to 2019, Big Hit’s annual revenue grew more than 1,500% while net income jumped eightfold over the same period.
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