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경제기사 영어요약

32. 미쉘 오바마 민주당 전당 대회 지지연설/ Michelle Obama’s DNC Speech Hid A Secret Lesson For Every Leader

by Just J.S. 2020. 8. 24.

https://www.forbes.com/sites/markmurphy/2020/08/20/michelle-obamas-dnc-speech-hid-a-secret-lesson-for-every-leader-and-its-only-13-sentences-long/#512e1e563083

AFP VIA GETTY IMAGES

 

Jinny 요약

Michelle Obama’s speech on the opening night of the Democratic National Convention has been widely praised.

For business leaders, in particular, the emphasis of empathy from the speech would deliver a vital lesson. According to her, empathy is the ability to walk in someone else's shoes, the recognition that someone else's experience has value, too.

As she notes, empathy is not a hard concept to grasp. When your employees share their problems or concerns, confirm that you heard what they just said and corroborate that you understood them correctly. So we could all use a bit more practice to empathize effectively.


Julie 요약

Michelle Obama’s speech on the opening night of the Democratic National Convention has been widely lauded. There is a vital lesson in particular for business leaders to hear in her speech. 

Michelle Obama emphasized 'Empathy', the ability to walk in someone else's shoes and to care for someone else's value and perspectives. Empathy is the key moral needs to teach our children and lack of empathy could lead to disdain.

Michelle Obama said that empathy is not a hard concept to grasp. However, in the study of The Risks of Ignoring Employee Feedback, most leaders are doing a poor job of listening. Leaders need more practice to listen and empathize effectively. When your employees share their problems or concerns, confirm that you heard what they just said and corroborate that you understood them correctly. 

Julie 요약 by 구글번역

미셸 오바마의 민주당 전당 대회 개막식 연설은 널리 찬사를 받았습니다. 특히 비즈니스 리더가 그녀의 연설에서 주의깊게 들을 중요한 교훈이 있습니다.

Michelle Obama는 다른 사람의 입장이 되어보고, 다른 사람의 가치와 관점에 귀 기울일 수 있는 능력인 '공감'을 강조했습니다. '공감'은 자녀를 가르쳐야 하는 중요한 덕목이며 '공감'의 부족은 경멸로 이어질 위험이 있습니다.

Michelle Obama는 '공감'이 실행하기 어려운 덕목이 아니라고 말했습니다. 그러나 '직원의 의견을 무시할 위험'에 대한 연구 결과에서, 대부분의 리더는 '듣는' 일을 잘하지 못한다고 합니다. 리더는 효과적으로 듣고 공감하기 위해 더 많은 연습이 필요합니다. 직원이 문제나 고민을 이야기 할 때, 제대로 들었는지 확인하고 올바르게 이해했는지 재확인해야 합니다.

 

 

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